پاس باکس دینامیکی | Dynamic

در اتاق های تمیز (Clean Rooms) پس باکس (Pass Box) برای جا به جایی مواد ما بین دو فضا که عموماً اختلاف کلاس دارند استفاده می شود. می توان گفت پس باکس برای جا به جایی متریال از یک فضا با کلاس بالاتر به فضا با کلاس پایین تر و برعکس می باشد. پس باکس ها هنگام جا به جایی متریال برای جلوگیری از ورود هوا از یک فضا به فضای دیگر کمک می کنند.
پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) یک کابین است که دارای اینترلاک می باشد که کنترل محیط از آلودگی در هنگام جا به جایی متریال به محیط داخل را ممکن می سازد. از طرف دیگر پس باکس استاتیک (Static Pass Box) داری یک مگنت الکترو مغناطیس اینترلاک می باشد که بصورتی طراحی شده که بین دو درب قرار گرفته است همچنین دارای یک چراغ نشانگر LED (LED Indicator) می باشد که باز بودن هرکدام از درب ها را نمایش می دهد.
• در پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) اینترلاک به عنوان محافظ به کنترل ورودی و خروجی ها کمک می کند و در هیچ زمانی امکان باز بودن هر دو. درب وجود ندارد. با توجه به این خاک و دیگر پارتیکل های معلق موجود قبل از ورود به اتاق های تمیز(کلین روم) (Clean Rooms) کاملاً پاک می شوند ، در عوض در پس باکس استاتیک (Static Pass Box) همچین ویژگی وجود ندارد و فقط برای جا به جایی متریال ما بین دو فضا از آن استفاده می شود

• یک پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) به همراه یک فیلتر 0.3 میکرون از جنس stainless steel و یک فیلتر هوای ورودی (Supply) حدود 10 میکرون از جنس آلومینیوم نصب می شود. پس باکس استاتیک (Static Pass Box) فاقد فیلتر می باشد.
پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) همچنین دارای یک گیج اختلاف فشار (0-25 mmwc) و یک موتور دمنده (1.5 hp)برای خروج خاک و ذرات معلق می باشد. این پس باکس به عنوان ایرلاک (Airlock) جهت جلوگیری از ورود هوای محیط یا خروج هوای تمیز مورد استفاده قرار می گیرد.

• برای پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) مشخصات نشانگر ماوراء بنفش 18 w و برای پس باکس استاتیک (Static Pass Box) 8 w می باشد. اشعه ماوراء بنفش با زمان سنج توسط اینترلاک کنترل می شود و هر زمان یکی از درب ها باز شود ، خاموش می گردد.

• چراغ فلوروسنت (Fluorescent) در یک پس باکس داینامیک (Dynamic Pass Box) 40 w می باشد درصورتیکه در پس باکس استاتیک (Static Pass Box) 20 w است. لامپ توسط اینترلاک کنترل می شود و زمانی که درب ها بسته می شوند، روشن می گردد.

keyboard_arrow_up